Om Klubben

På denne side vil I kunne finde svar på en række praktiske spørgsmål omkring Klubben. Er der oplysninger, I savner, er I selvfølgelig altid velkomne til at spørge personalet.

Vores klub er en afdeling i Landsbyordningen i Voerladegård, det betyder at vi er en del af et fælles hus med skole, børnehave, SFO og fritidsklub og har fælles ledelse af de fire afdelinger.

Klubben er for børn i 3.-6. kl., der går på Voerladegård Skole,

Lokaler:

Klubben holder til i huset på Holmedal 55, der ud over klubben huser en afdeling under Skanderborg Kommunes Ungdomsskole, der benytter huset et par aftener om ugen.

Kontakt:

Vi kan dagligt kontaktes i åbningstiden på tlf. 87 94 27 40 (tast 4), men vil gerne opfordre til at I så vidt muligt giver os beskeder omkring sygdom, gå-hjem-aftaler o. lign. i Aula.

Daglig leder Jeanette Handberg kan desuden kontaktes via mail jeanette.handberg@skanderborg.dk eller gennem AULA.

Åbningstider:

Morgen SFO*

Mandag—fredag 6.30-7.45

Eftermiddag:

Mandag – torsdag åbent til kl. 17.00

Fredag  -  åbent til kl. 16.00

*morgen SFO er et tilkøbsmodul for klubbørn i 4. -6. klasse, børn uden morgenmodul må ankomme på skolen kl. 7.30 på skoledage

På skolefridage og ferier gælder følgende:

Eventyrhulen, SFO og Klub holder lukket på helligdage samt:
Grundlovsdag – 5. juni og Juleaftensdag - 24. december. Disse dage tilbydes der ingen pasning!

I andre perioder i forbindelse skoleferier vil der være ferietilpasset pasning. Det betyder, at de børn, der har behov for pasning, vil blive passet i samarbejde med andre institutioner. Der vil være mulighed for aflevering og afhentning i landsbyordningen. Det drejer sig om følgende dage:
De tre dage op til påsken, fredagen efter Kristi Himmelfartsdag, uge 29 + 30 samt dagene mellem jul og nytår..

Der er på disse dage ikke noget tilbud til klubbørn med mindre vi har yngre børn der skal passes. Tilmelding i forbindelse med ferietilpasset pasning foregår via  Aula.

For skolefrie perioder med fuldt åbent her (de øvrige sommerferieuger + uge 7 og uge 42) er der åbent hele dagen fra 6.30 til 17 (fredag til kl. 16). Tilmelding til pasning på disse dage foregår i Aula - komme/gå

Pris:

Se den aktuelle pris i takstbladet på kommunens hjemmeside.

Er I bosiddende i en anden kommune end Skanderborg er det hjemkommunens takster der er gældende, selvom jeres barn benytter et tilbud i Skanderborg Kommune.

Ind- og udmeldelse:

Klubben er for børn i 3.—6. kl., der går på Voerladegård Skole, og indmeldelse foregår via den digitale pladsanvisning på borger.dk

Samme sted kan der foretages udmeldelse, dette kan ske med en måneds varsel til d. 1. eller d. 15. i en måned. Vi vil dog altid gerne høre fra jer i forbindelse med udmeldelser – hvorfor skal barnet meldes ud? – er der noget vi kan gøre anderledes eller bedre – er der aktivitetstilbud vi mangler osv.

Tilsyn med børnene:

I Klubben er der ikke fremmøde kontrol, dvs. at vi ikke tjekker hvilke børn, der er i Klubben den pågældende dag, og at vi ikke kontakter jer forældre hvis barnet ikke dukker op.

Vi forventer, at børnene siger goddag og farvel til personalet, når de kommer og går, så vi ved, hvem der er p.t. er i huset. Derudover er der i klubben en Komme/gå-skærm, hvor børnene dels taster sig ind og ud, dels kan angive hvor de er henne eks. computer på biblioteket, hallen, sportsplads osv.

Vi behøver ikke at få besked, hvis barnet ikke kommer en eftermiddag, men hvis barnet er tilmeldt en aktivitet, f.eks. en tur ud af huset og ikke har mulighed for at deltage, vil vi gerne vide det.