Udeskole i Lilleteam

Naturen omkring Voerladegård danner den tematiske ramme for dette Voers Blad. På samme måde danner naturen omkring Voerladegård rammen for undervisningen i Lilleteam hver mandag. Lilleteam, der består af 0.-1.-2. kl. på Voerladegård skole, har nemlig udeskole hver mandag.

Begrebet udeskole kan dække over flere forskellige ting, men i denne sammenhæng er der tale om undervisning, der foregår udenfor klasserummet, og som følger skolens mål og indgår i årsplanen. Det vil sige, at indholdet til udeskole har et pædagogisk og didaktisk mål og hænger sammen med den undervisning, der foregår i klasserummet. Eksempelvis samlede Lilleteam bog, agern og kogler i efteråret, der blev udstillet på skolen og efterfølgende brugt til julepynt i december.

Udeskole finder ting