Uderum til friluftsliv og undervisning

Uderummet, Klimaskole, hytten – kært barn har mange navne - status nov 2022

Voerladegård Skole og KFUM-spejderne i Voerladegård er gået sammen om at etablere et rum i byen med optimale muligheder for fokus på natur og klima. Det gælder både leg og undervisning året rundt og spejderaktiviteter.

Med bevillinger fra Friluftsrådet og Nordea-fonden og tilskud i form af penge og mandetimer fra lokalområdets foreninger, virksomheder og borgere er det henover sommer/efterår lykkedes at få ”hytten” bygget og få indkøbt hegn og låger. Hegn sættes op omkring hytten i den kommende tid. Med bevillinger fra Skanderborg kommunes Landsbypulje og fra Velux Medarbejderfond går vi i gang med næste fase - indretningen. Lys og bord-bænkesæt er på vej. Senere etableres vand og stålvaske, bålplads, plantekasser mm. Der er søgt flere fondsmidler til bla. grejbank og informationstavler om byens historie, natur og stier.

Børn og voksne på skolen glæder sig til at kunne tage faciliteterne i brug