Trivsel og undervisningsmiljø

Hvert enkelt barn som går på Voerladegård Skole skal opleve at være en del af et eller flere fællesskaber og skal have oplevelsen af at blive set og hørt og være værdifuld.

Arbejdet med den sociale, faglige og personlige trivsel er VORES vigtigste arbejde.

Det kræver et åbent og tillidsfuld samarbejde mellem de voksne omkring barnet. Det vil vi, som fagpersonale, til alle tider stå på tæer for at imødekomme.

Der arbejdes til stadighed med at skabe gode og udviklende fællesskaber til gavn og glæde for det enkelte barn. I den forbindelse er det vigtigt at alle forældre har blik for, at jo mere der støttes op om gode, stærke fælleskaber i børnegruppen, jo bedre chance er der for, at det enkelte barn trives. Dette gøres bl.a. ved Opbakning til skolens arrangementer, opbakning til arrangementerne arrangeret af Trivselsrødderne, tale med sit barn om vigtigheden af at have flere legekammerater, at have overskud til at byde nogle ind, som barn eller forældre ikke lige tænker var det mest oplagte, men hvor man tænker at han/hun måske ikke har så mange at lege med osv.

Skolen bruger data fra de årlige nationale trivselsmålinger, som udføres i foråret. Vi øver os på at få målingernes data omsat til helt konkrete tiltag SAMMEN MED eleverne.

Elevernes spørges til skolens fysiske undervisningsmiljø hvert 3 år i forbindelse med den nationale trivselsmåling. Dog spiller Elevrådet også en vigtig rolle ift at give eleverne en løbende stemme ind i forbedring af det fysiske undervisningsmiljø.

Antimobbestrategi VLG 2020_4.pdf

Shape Created with Sketch.

Undervisningsmiljø DCUM skemaer 2023.pdf

Shape Created with Sketch.